VERHUIZINGEN

Vier redenen waarom wij als verhuisfirma misschien wel uw voorkeur zullen genieten,
gezien we als familiebedrijf alle belang hechten aan kwaliteit en persoonlijke service:

  • We helpen plannen en voorbereiden, zorgen dat we op de verhuisdag zélf goed georganiseerd zijn en passen ons aan waar nodig.
  • Uw verhuisstress en dus een aantal logistieke en administratieve taken nemen we van u over.
  • We zijn er 24 op 24.
  • De tarieven zijn duidelijk en competitief.

We zijn dermate uitgerust dat we zo goed als alle verhuisopdrachten aankunnen:

  • Een vrachtwagencapaciteit van 56m³, waar een gemiddelde verhuis op ongeveer de helft komt. Veel huisraad en grotere stukken vormen dus geen enkel probleem.
  • We hebben ons eigen ervaren en betrokken medewerkers die uw meubilair en andere bezittingen met omzichtigheid behandelen, met kennis van zaken demonteren en remonteren, met zorg inpakken of afschermen met verhuisdekens, correct stapelen en goed vastmaken met spanlinten in de vrachtwagen, enz.

    Kunstvoorwerpen, broos antiek, grote kroonluchters, tuinornamenten en andere kostbare objecten zijn bij ons in goede handen. Ook met speciale items zoals aquariums, sport- en fitnesstoestellen en uit de kluiten gewassen terrasplanten weten we raad.

  • Gelukkig hebben we ze niet veel van doen maar we zijn goed verzekerd.
  • In een aantal gevallen kan het nodig zijn tijdelijke opslag voor het geheel of een gedeelte van de verhuis te organiseren: klanten kunnen van deze service gebruikmaken zowel op korte als middellange termijn en beschikken daartoe over meer dan 540m³ opslagcapaciteit. Onze meubelbewaring is beveiligd en geïsoleerd.
  • Voor een goede planning en organisatie staan we u met raad en daad bij: onze checklist overlopen en aan de hand ervan de taakverdeling bepalen sluiten onvoorziene omstandigheden en tijdverlies uit.
  • Seniorenverhuizingen vragen een andere aanpak omdat soms méér hulp van doen is en dikwijls niet alle meubelen mee kunnen naar de nieuwe woonst waardoor we twee of meer bestemmingen voor de inboedel moeten aandoen.

Verhuizen doe je niet elke dag: daarom deze tien verhuistips die van toepassing kunnen zijn:

  1. Leg snel de definitieve verhuisdatum vast, vraag indien nodig tijdig verlof aan, organiseer eventueel opvang voor de kinderen en de huisdieren, trommel vrijwilligers op, …
  2. Reserveer ons tijdig, zeker als het een zaterdag betreft.
  3. Denk aan parkeerborden en de vergunning ervan of bestel deze via ons. Zorg ervoor dat deze (op beide adressen) voldoende op voorhand geplaatst zijn.
  4. Bestaande contracten moeten worden opgezegd en nieuwe afgesloten.
  5. Regel het tijdelijk doorsturen van uw briefwisseling met De Post.
  6. Zowel voor de oude als de nieuwe situatie: neem contact met de nutsbedrijven en noteer de meterstanden van elektriciteit, gas en water.
  7. Ontdooi tijdig diepvriezers en ijskasten, schakel elektrische apparaten uit en laat eventueel afvalwater afvloeien. Zorg ervoor dat de trommel van de wasmachine vastgezet is ter bescherming van het toestel.
  8. Bij het inpakken: codeer de dozen, tracht elke doos volledig te vullen zonder dat ze bol staat, gebruik de grote dozen voor lichtere voorwerpen en de kleine voor zwaardere, combineer breekbare met zachte materialen, bijvoorbeeld glazen met handdoeken en markeer deze dozen als “breekbaar”, … Om kledij kreukvrij te houden bestaan er specifieke garderobedozen en gordijnen kunnen beter worden opgerold. Waardevolle stukken zoals schilderijen, klokken, spiegels en fragiel meubilair verdienen extra bescherming. Waardepapieren, geld en sleutels worden best als handbagage meegenomen.
  9. Geef onze medewerkers alle mogelijke instructies en nuttige informatie: wat moet mee en wat niet, waar zit nog gerief in, wat is demonteerbaar en wat niet, welke stukken zijn fragiel of hebben een bijzondere emotionele waarde, …
  10. Wees tenslotte voorbereid op je nieuwe woonst of kantoor: zorg dat je alle vertrekken goed hebt gemeten en uitgemaakt hebt wat waar zal moeten komen.